Våren lyser upp i mörkret

Våren är här och lyser upp i mörkret. Jag och mamma har bestämt oss för att ta en paus från nyheterna på kvällarna nu just för att det känns vi påverkas negativt av att se all negativt som tyvärr är verkligheten i världen. Tänker att om det sker någon stor förändring lär vi märka det ändå. Båda hon och jag påverkas lätt mentalt och skapar en inre oro och stress även om den inte är helt nödvändig för våran egen del.
Jag vill inte oroa mig än men oron över att mamma eventuellt inte kommer kunna vara med mig på BB finns där då det diskuteras generellt om ett totalt besöksförbud på BB i hela Sverige och att inte ens få ha partner eller någon anhörig med sig. Det skrämmer mig. Ska försöka att inte oroa mig för än det är dags.
Nog med dysterheten. Nu till något mera positivt! Jag och Enzo har började med en ny trevlig rutin, bus på framsidan när vi kommer hem från promenaderna. Han slänger runt med en pinne, plockar på mig nya pinnar när vi ser dem ute ifall han sliter dem i tusen bitar. Livet blir väldigt trevligt om ens hund är glad. Det gör mig otroligt glad att se honom busa runt som en liten valp, som om den där pinnen var det bästa som har hänt honom.

Jag fortsätter att vara i mitt kreativa flyt. Har redan en till video på gång som jag ska kombinera in i ett blogginlägg tänkte jag. Kommer dock fortsätta att ha bloggen som min huvudkanal med det är lite kul att filma, redigera och helt enkelt uttrycka sig själv på ett annat sätt än tidigare. Det har dessutom varit ett mål för mig att börja med youtube i någon form så länge och känner mig så stolt över mig själv som äntligen gör det!

Jag har en ny hårfärg vilket kommer avslöjas i samband med videon som jag håller på och redigerar just nu. Väldigt spännande resultat och blev inte alls som jag trodde att det skulle bli.

Har ni något positivt att dela med er av?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA