En positiv fredag

Vilken fredag det blev. Jag har haft positiv energi i mig under hela dagen. Allt har flytit på som det ska. Jag har inte blivit irriterad på något eller någon vilket känns som en uppfriskande variation. Hormonerna verkar har förvandlats till lyckohormoner. Kanske för att jag har gjort sådant som ger mig en inre kraft. Trodde nästan att jag skulle ha en dålig dag på grund av att sömnen blev störd även fast jag lyckades göra det till något positivt. Kanske just var det, jag gjorde mina timmar uppe till något positivt.

När både mamma och jag var redo för dagen begav vi oss ut i skogen. Planen var att fotografera mamma och runt två hundra bilder blev tagna. Några få på mig togs, kunde inte gå helt tomhänt hem. Behöver bilder till så kallat content. 
Lagom till att vi var klara med vår fotografering skulle vi möta upp min hyresvärd för att fika nere på centrum. Vi fick även träffa en vän till henne. Jag varierade mig och tog en väldigt god morotskaka till min latte. Kan erkänna att första gången jag åt morotskaka var nog 2018 när jag var iväg och fika med mamma på familjehemmet jag bodde på och sen dess är jag såld på det, har dock inte gett mig på att baka min egna än.
Samtalen flöt på under fikat. Mamma berättade om sitt liv på Malta, coronaviruset kom såklart upp som samtalsämne och slutade även med att vi snacka lite skit om Trump (ni vet han som tror att han är största bästa och vackrast i USA). 

Nu ska jag sitta en stund och gå igenom bilderna som jag fotade i skogen. Lär troligen fastna allt för länge framför datorn och sedan inse att jag är för hungrig för att göra en middag. Jag har iallafall en idé om vad det ska bli för middag så kanske jag lyckas fixa ihop något sen ändå.
Annie - Stora Små Äventyr:

Kul med fotografering och härligt att du är så positiv :)

Svar: Ja det var riktigt kul att vara ute och fota lite mer kreativt :D
Denise Taylor

2020-05-08 @ 19:15:08
URL: http://biglittleadventures.se
ajlimullersandvik.blogg.se:

jag gillar när man fastnar ii projekt framför datorn, men jag gillar mat mer ;) PUSS och så somriga bilder!

Svar: Det blev mat till slut men dock inte det jag hade planerat haha :P
Denise Taylor

2020-05-08 @ 19:31:08
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Carolina:

Vad skönt att höra att din dag blev positiv igår trots att sömnen inte hjälpte till. Mysigt att spendera tid med sin mamma, något jag saknar väldigt mycket i dagens läge! :)

Svar: Ja det är jag så tacksam för! :DJag har ju turen att hon bor hos mig för tillfället men det var på håret att hon inte skulle kunna vara här då hon bor på Malta, dom stängde flygplatsen en vecka efter att hon hade åkt :O
Denise Taylor

2020-05-09 @ 08:50:47
URL: http://knaset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA