Enzo är hemma | Mors dag

Igår kom Enzo äntligen hem. Både jag och mamma hade byggt upp värsta förväntningarna på hur Enzo skulle reagera på Sandrea. Vet ni vad har gör? Han totalt ignorerar henne. Kunde inte bry sig mindre, knappt varit framme och nosat på henne. När jag bytte blöja på henne senare blev han lite bekymrad när hon skrek och gick fram för att kolla läget men annars struntar han i henne totalt. Vi blev lite besvikna faktiskt. Nu i efterhand känner jag lite att hellre att han är helt lugn med henne än att han skulle vara intensivt på henne.
Idag är det morsdag. Jag hade ordnat en liten present som väntade på mamma när hon vakna. Ännu en ask choklad och två trisslotter till, tyvärr blev det ingen vinst på dom hon fick när hon fyllde år eller dessa.

Mamma sa grattis till mig på morsdag, Sandrea är för liten för att veta vad det är för något såklart men annars har det varit generellt som vilken annan dag som helst för mig. Sandreas pappa har inte sagt något grattis till mig...än....kanske kommer senare ikväll....
Vill inte låta otacksam eller sätta för höga förväntningar på någon men tror att jag hade någon form av förväntning att bli lite uppvaktad på något sätt. Trodde att det skulle vara mer speciellt. Eller så är det lite baby blues som smyger över mig som gör att jag känner mig lite ledsen. Fast det har varit en fin dag på annat sätt.
Lyckats bolla mammaliv och hundliv. Morgonen blev lite stressig men jag fick ihop det tack vare att Enzo är tålmodig av sig. Blev en längre sväng mitt på dagen och alla var helt slut sen. Sommarvärmen slog till.

Under eftermiddagen kom C och Space hit på fika. Mycket mysigt att få umgås med dem ute på altanen. Snacka om allt mellan himmel och jord, mycket handla om hundarna kan jag lova. Enzo fick tillslut nog av värmen och bestämde sig för att gå in medan Space pendla mellan solen och skuggan.

Nu är snart den här dagen förbi och jag ska försöka varva ner. Ladda upp för kommande vecka. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA