Gravid vecka för vecka | Vecka 39

Idag går vi in i vecka 39 och om allt går som planerat kommer hon på tisdag. Ni har redan läst om allt drama som har varit under veckan så idag fokuserar vi på hur graviditeten har varit den senaste veckan. Detta ska alltså bli min sista uppdatering runt graviditeten. 
Gurka är fortfarande en grej för mig. Så gott! Varför har jag inte älskat gurka på detta sätt tidigare? Kanske för att jag inte har varit höggravid tidigare. Vet inte om mamma överdrev lite när hon handla i veckan men hon kom hem med fyra stora gurkor åt mig och hade två och en halv gurka kvar men då lär jag klara mig fram till förlossningen med gurka. Vi kunde heller inte låta bli att ta lite roliga bilder på mig och mina gurkor. Måste föreviga mina cravings. 
Den här veckan började jag få svårt att ta mig upp ur soffan och från sittandes läge på golvet. Mamma har fått några goa skratt av att se mig ta mig upp ur soffan men mötts av en bitter skämtsam blick från mig. Jag har ändå varit rätt vig och rörlig under min graviditet men nu verkar det ha nåt sin gräns. Tror att det är kombination av mina promenader som har gjort att jag är rätt rörlig tillsammans med min överrörlighet och tänket "kan själv".
Får skäll från mamma och M så fort jag försöker göra något tyngre som att bära matkassar eller flytta på möbler. Jag är van vid att göra allt själv och trots att jag har varit gravid i nio månader har jag inte kunnat släppa det.
Mina hormoner är nog på sin topp nu. Jag kan gå från att skratta till att gråta och sen helt tvärt gå till sängen och muttra lite.....sen tillbaka till skratt. Allt kaos har nog gjort sitt i det hela också under veckan.
Tröttheten har varit extrem. Vet knappt hur jag har lyckats ta mig upp ur sängen på morgonen. Vissa dagar som idag var det på gränsen att jag inte lyckades, Apollo lyckades skrika upp mig ur sängen vid halv nio. Vill ingen hellre än att ligga under täcket och mysa.
Senaste dagarna har sammandragningar eller förvärkar kommit. Jag har känt av sammandragningar tidigare under graviditeten men då har jag inte blivit orolig. Det har dock varit några enstaka på kvällen när jag har legat i soffan eller varit ute med Enzo. Ingen regelbundenhet eller ohanterlig smärta. Känner mig rätt lugn i att hon stannar i magen sina sista tre dagar. Dock vandrar jag inte långt ifrån hemmet själv på promenaderna ifall något oplanerat som att vattnet skulle gå. Känner inte för att stå i skogen själv med Enzo två kilometer från huset om vattnet går. Tror både jag och Enzo skulle blir rätt förvirrade då.

Vad händer i magen nu?
  • Hon är ca 50 cm lång
  • Väger ca 3,2 kg
  • Omges av ca 1 liter forstervatten
Hoppas ni tyckte dessa skämtsamma gravidbilder var lite roliga!
Tre dagar kvar.....
ajlimullersandvik.blogg.se:

Duuuuu nu blev jag sugen på gurka, haha. Med eller utan graviditet :D Din trötthet syns inte, du ser så fräsch ut. Heja heja heja.

Svar: Hahaha gurka är ju underskattat! Sött, beskt och läskande! Åh tack fina du! <3
Denise Taylor

2020-05-16 @ 15:13:03
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA