Jag testade och jag gillade det

Helg, lördag och det betydde att det inte var några byggarbetare på baksidan. Jag kände att jag kunde sitta i soffan i vardagsrummet och vakna upp i lugn och ro, se ett klipp på youtube. Det klippet på youtube gav inspiration till morgonens val av kaffe efter morgonpromenaden. Den omtalade Dalgona. Vet att mamma skickade ett recept till mig innan det blev känt i alla sociala medier men har inte blivit att jag testade det för än nu.
Jag var bombsäker på att jag hade snabbkaffe i en burk men till min förvåning när jag öppnade den burken var det espresso i burken och ingen espressobryggare har jag för stunden heller. Jag fick improvisera och gjorde med vanligt bryggkaffe som jag gjorde extra starkt. Jag gillade resultatet, kanske lite för sött för min smak men jag kan dra ner på sockret till nästa gång och jag kan behöva göra kaffet ännu starkare.
Såklart var jag tvungen att göra det i ett bildvänligt glas eller snarare burk. Jag har börjat spara på burkar från sylt och annat för att kunna ha det som glas eller senare burkar för babymat och det funkar väldigt bra måste jag säga.
ajlimullersandvik.blogg.se:

vad härligt, och så bildvänligt verkligen :) Dricker mitt kaffe svart, men det blir inte lika bra på bild, hehehe!

Svar: Kan få för mig att dricka svart någon gång ibland men helst ska det vara någon form av mjölk till hehe :P
Denise Taylor

2020-05-09 @ 11:47:04
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Hemma Hos Felicia:

kul att du gillade den, jag har ännu inte kommit mig för att prova den!

Svar: Ja, det var lite kul att testa nåt nytt :D
Denise Taylor

2020-05-09 @ 16:39:48
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA