Måndag är tillbaka

Måndag och snickarna är tillbaka. Vaknar upp till ljudet av snickarna på baksidan. Hammare, borr eller något helt annat. Oljud i mitt huvud. Vänder mig om och ser Apollo i vaggan. Tittar ner för mina ben och ser Enzo titta på mig. Försöker motivera mig till att gå upp. Motivationen är väldigt svår att hitta men lyckas tillslut släpa mina ben över sängkanten men inte för än jag har gett pojkarna en morgonklapp var.
Kommer ner till undervåningen och suckar djupt när jag ser snickarna på baksidan och går sedan raka vägen till kaffebryggaren. Endast kaffe direkt nu på morgonen kan få igång mig. Enzo serveras sin frukost och sen är det dags för att bege sig ut. Letar snabbt fram ett par rena strumpor i tvättstugan för att slippa gå upp för trappen.
Efter att ha slarvat med min frukost senaste dagarna gjordes en ordentlig. Gröt med en härlig blandning av frukt toppat med mandelsmör. Som alltid när jag gör gröt. Ett hopp om att den goda frukosten skulle göra mig piggare och mer motiverad för dagen fanns i bakgrunden.

Nu samlar jag kraft för att sparka igång min dag. Jag och mamma satt igår kväll och skrev på en fin lista för vad vi ska göra idag. Samtal ska ringas och lådor ska packas. Det ska göras plats för framtida blöjbyte. Jag kommer inte sitta sysslolös idag.
Ajli:

Hoppas energin återvänder, så du kan bocka av listan med bravur :)

Du grejar det!

Svar: Tack, fick lite energi tillslut! Lyckades bocka av den ganska flitigt ändå :)
Denise Taylor

2020-05-11 @ 10:47:08
URL: http://ajlimuller.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA