Vaggan | Allt redo

Vaggan som vi bäddade igår, redo för Minitrollet. Har lagt på ett överkast för att skydda mot Apollo. Han tycker det är väldigt mysigt att ligga i den på nätterna. Ligger och har koll på sin matte i sängen bredvid. Först är han en stund hos mig i sängen och sen kryper han över till vaggan. Vet dock inte hur flitigt vi kommer använda vaggan när vi har kommit hem, risken finns att jag har Minitrollet intill mig hela tiden och låter henne ligger i sitt babyneste bredvid mig i sängen. Vi har ändå bäddad med ett riktigt mjuka lakan som vi hittade på Röda Korset och en mysig filt. 

Morgonen här har varit hektisk. Även natten hade lite påslag av stress. Proppen gick inatt och vi hade ingen att byta med. Min vän M hade en med 10A som jag kunde få men egentligen skulle det behövts 16A så några timmar senare försvann strömmen igen i vissa delar av huset. Tanken var att någon skulle gå ner på morgonen och köpa nya proppar men snickarna hann knacka på dörren för be om ström innan jag ens hunnit upp ur sängen. Jag fick fint förklara läget och dom kunde som tur ordna en ny propp och kort där efter kom min hyresvärd hit. Fast helt klart ska ett nytt lager med proppar köpas in. Det är något knasigt i det här huset så om för många maskiner körs samtidigt går proppen.
Efter rundan med proppen var det dags att ta tag i telefonsamtal. Ringa nya sjukhuset för att dubbelkolla min tid där då informationsbladet från dom sa jag skulle vara där sju på morgonen men dom jag pratat med hade sagt tolv. Min hjärna blev väldigt förvirrade av de olika tiderna men det är tolv som gäller. Sedan har jag pratat med vårdcentralen angående testet för covid-19 och det var tur att jag ringde för det görs inte på deras drop-in utan jag måste boka tid med labb. Labbet ska ringa mig under dagen och jag hoppas på att jag kan få en tid så tidigt som möjligt på morgonen på måndag. Känns bra att veta om jag släpps in på förlossningen eller inte innan jag sitter i bilen på vägen dit. Bilen som tar mig och mamma till sjukhuset är bokad också, färdtjänst. Nu är det bara provet som ska göras och sen är allt klart inför förlossningen. 

5 dagar kvar nu!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA