Vecka 19 | Toppar & Dalar

Ännu en vecka som är över. Tycker generellt att det har varit en riktigt bra vecka. Den har varit kreativ och jag lyckades lägga mera tid på det som ger mig positiv energi. Jag hade en dag då jag bara la tid på att föreviga min gravidmage med både självporträtt och med hjälp av mamma. Fotograferade mamma en dag och kände att det varit riktigt kul att fotografera porträtt av en annan människa, speciellt när jag hade lite av en bild i huvudet, en känsla jag ville fånga.
Men den här veckan beslutade jag att inte vlogga, trodde jag inte skulle hinna med det för det tar en del tid att sitta och redigera videon. Mycket riktigt, hade inte vetat hur jag skulle ha hunnit att få upp en vlogg till idag.

Jag och mamma beslutade omedvetet att ta en liten paus i allt packande, hade tänkt en dag men blev hela veckan. Insåg att dels kommer det inte vara hållbart att leva bland mängder av flyttkartonger nu och när Minitrollet är här för det verkar som att flytten blir lite senare än vad vi hade tänkt men det blir under juni som flytten sker. Den här veckan av vila var väl behövd. Nu har vi ny krafter inför kommande vecka då det blir nya tag för det kan vara skönt att få undan allt småplock innan Minitrollet kommer.
Som ett fint avslut på veckan kom min storebror och pappa hit. Både min bror och pappa hade fyllt år sen sist vi träffades så present och extra gott fika var på sin plats. Jag var väldigt förberedande. Igår bakade jag kladdkakan och idag gjorde jag glasyren för att toppa den med. Till blev det grädde och hallon. Uppskattades av alla.
Pappa och brorsan tog med sig pianot tillbaka till Stockholm. Lite sorg inom mig finns det av att separera från piano men allt har sitt slut. Kommer inte få plats med det i min lägenhet men det verkar som att det ska få bo igen hemma hos pappa. Så vem vet, en vacker dag sitter jag där och klinkar med dottern i famnen? 
Toppar:
  • Fick en massa fina gravidbilder på mig
  • Fotade mamma
  • Ätit gott
  • Hade en bra träff med min arbetsterapeut
  • Fotograferat mycket på ett mer kreativt sätt
  • Känt mig vacker som gravid
  • Apollo har varit världens mammagris, krypit ner under täcket på nätterna eller legat i vaggen bredvid sängen
Dalar:
  • Byggarbetet på baksidan
  • Inte varit lika bra på att laga rolig mat
  • Mentala och fysiska tröttheten på under söndagseftermiddagen
  • Flytten blir senare än vad jag trodde
  • Irriterat brev från psykologen på MVC
  • Glömt att ringa viktiga samtal

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA