Vecka 20 | Toppar & Dalar

Intensiv vecka känslomässigt minst sagt. Veckan har gått i en långsam och snabb takt på samma gång. Fokusen har legat runt min förlossning och förbereda allt inför Minitrollet. Ligger i fas med allt nu.
Det har varit väldigt mysigt att förebereda alla småsaker. Kommit in i känslan, låtit längtan efter rota sig ordentligt. Vill inget hellre än att hålla henne i min famn nu. Jag är som ett litet barn som inväntar sin födelsedag. Räknar ner dagar, timmar och minuter.
Under fredagen fick jag testas för covid-19 efter mycket om och men. Insåg att jag hade helt fel uppfattning av hur testet för covid-19 gjordes. Trodde att det bara var en liten tops som dom snurrade runt i näsborren. Nog skulle dom upp i näsan med det men långt ifrån lika smidigt som jag trodde. En smal pinne med en liten tops på. Den lirkade sjuksköterskan upp i bihålorna så långt hon kunde. Nerver påverkades och triggade tårkanalen på min vänstra sida då hon hade pinnen i vänstra näsborren. Sved gjorde det också. Dessutom skulle pinnen sitta där några sekunder innan hon drog ut den försiktigt. Sen när det var klart kändes halva ansiktet konstigt. Inget test jag rekommenderar för skojs skull. Blodprov är trevligare. 
Nu är det bara att hoppas på att ingen från sjukvården ringer mig fram till att jag ska vara på förlossningen.
Under helgen har många starka känslor väckts inom oss, ilska mot hur samhället sympatiserar med en sexköpare bara för han råkar vara en kändis. Om det hade varit en okänd människa hade TV4 aldrig bjudit in honom. Nu låter dom en sexköpare berätta sin " tragiska historia" som om den vore den viktiga. Istället för att stå upp för kvinnorna som tvingas sälja sig själva för att klara sig så låter dom honom tycka synd om sig själv i TV. Som han uttryckte det var det ett "självskadebeteende" att köpa sex men han hade aldrig gjort det tidigare. För att det ska skada sig själv ska man göra det mot sig själv men han skadar andra i sitt köp istället och för att det ska vara ett beteende då ska en göras det upprepade gånger. Det betyder att han har gjort det flera gånger och inte en gång som han sitter och ljuger då om i TV för att komma lindrigt undan. Han hade aldrig erkänt sitt sexköp eller tänkt tanken att säga att han ska arbeta med sina "demoner" om det inte vore för att han blev tagen i akten. Fy fan för män som honom!
Toppar:
  • Jag lyckades lösa allt inför förlossningen och lät mig inte bryta ihop
  • Sett saker och ting från den ljusa sidan
  • Bebisfix har blivit gjort
  • Haft roliga ögonblick med mamma
  • Skrattat mycket
  • Vänner som ställer upp för en

Dalar:
  • Veckan har varit lite kaotisk
  • Finns vidriga män i världen
  • Regnat mycket
  • Coronatestet var väldigt obehagligt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA