Dig själv först

Måndag, vecka 51. Veckan som jag har väntat på i flera månader, ja se jag var i Malta. Imorgon Kommer mamma, ska bli så skönt att ha henne här i två veckor. Kunna bolla tankar och känslor med henne utan att det är via en telefon. Kunna få en kram. 
Förra veckan var en väldigt känslomässig bergochdalbana och innehöll tyvärr en del drama men tänker försöka att ta det så lugnt som möjligt den här veckan. Bara ta hand om mig och lilla Studsbollen. Varva ner så gott jag kan och mysa med mamma. 
Något jag har lärt mig med tiden och blivit ganska hård med, det är att alltid sätta mitt egna mående före alla andras. Oavsett om det är i vänskap eller realtion. Jag kan inte ta ansvar för andras mående för det kommer i längden dra ner mig. Kan ge tips i stunden och guida dem mot någon som kan hjälpa. 
Om jag märker att jag inte mår bra av en relation har jag blivit väldigt bra på att gå vidare. Det är nyckeln för att må bra eller att känna sig stadig på jorden, konsten att gå vidare och inte älta. Efter många år av misstag har jag äntligen fattat att det inte går att stanna upp för alla problem och utmaningar som slängs åt ditt håll. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA