Personlig Blogglista | Mitt 2019

Nöjd Denise men vegansk mat

Hur gick det med dina planer och mål för 2019?
Jag hade målet att bli vegan, verkligen 100%. Första månaderna gick super, speciellt att hålla det veganskt i hemmet. Var alltid så nöjd med mig själv när jag kom hem med bara veganska produkter från mataffären. Även när jag köpte annat. Efter att jag flyttade hände något och jag vacklade helt. Utredde även vad som gav mig utslag och trodde ett tag att det var vegansk mjölk tills jag insåg att det var kokosoljan jag använde på mina läppar som gav mig utslaget. Nu har jag börjar använde veganska produkter sakta med säkert igen och det känns bra. Men vill verkligen ha koll på allt och var noga med att jag får i mig rätt näring nu speciellt det kommande halvåret. 

Målet för no buy gick halvt bra. Drog definitivt ner på det mitt shoppande vilket var bra. Mitt problem var att jag hitta Sellpy och det blev som ett beroende att hitta snygga plagg där för en liten peng. Jag är dock nöjd med att jag verkligen drog ner på onödig inköp.  

Har du förändrats under året?
Jag har börjat lyssna på mig själv mycket mer. Lyssna på mina egna begränsningar. Att jag fick min diagnos under 2018 hjälpte mycket. Det bästa av allt är att jag prioriterar det jag mår bra av. Tar min egna hälsa före andras. Om jag inte mår bra kommer jag inte kunna ta hand om mig själv, djur och nu lilla Minitrollet i min mage. 
Jag har blivit mera medveten om vilka spår vi människor sätter på den här jorden och blivit mer intresserad av miljötänk. Det tänket började redan under 2018 men kan väl säga att det har utvecklats.
Min älskade Luna. Hoppas du har det bättre där du är nu.

Vilka minnen kommer du bära med dig från 2019?
  • Förlusten av min Luna, även om jag vet att det var rätt beslut så har det satt sina spår. På något konstigt sätt känns det som hon fortfarande är med mig.
  • Snaggade av mig håret. Kände mig så snygg i det. Vem vet kanske gör det igen? Men nu ska jag spara håret ett tag. 
  • När mamma kom till Sverige för att finnas för mig under en väldigt jobbig period i början av sommaren. 
  • Dagen då jag plussade på stickan. Ultraljuden där jag fick se att jag har en liten levande varelse i mig. Mitt Minitroll/Studsboll. 

Har du några planer och mål för 2020?
  • Jobba mot att bli vegan igen. Tänker inte vackla för någon. Sätta klara och tydliga regler i mitt hem, att det är ett hem fri från animaliska produkter. 
  • Fortsätta att arbeta för en minimalistisk och hållbar livsstil. Ha det som min stora utmaning när det gäller Minitrollet. 
  • Göra lägenheten som jag flyttar till i Juni till mitt hem, en trygghet, en plats där jag och min lilla familj kommer trivas. 
  • Köpförbud på onödiga saker för mig. Kommer behöva lite nya saker till hemmet och för Minitrollet.
  • När jag köper något ska jag försöka köpa det på ett hållbart sätt. 

Finns det något du vill förändra under 2020?
  • Jag vill bli bättre på att uttrycka mina åsikter. Inte vara rädd för att uttrycka mig. 
  • Ta reda på fakta mera, om miljö och får inverkar. Vill sprida budskapet om att leva hållbart. 
  • Bli ännu bättre på att ta hand om mig själv och hitta en bra metod för när jag hamnar i svackor. 
 
Denna blogglista är skapad av mig, Denise Taylor. Om du använder den länka till min blogg!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA