Vårtecken och två kreativa själar

God förmiddag mina sköna bönor! Hade en riktigt mysig dag igår. Vårvärmen var på plats, hundarna var mysiga och lyckades hitta lite mera vårtecken ute. En perfekt vårdag helt enkelt. Fick med mamma på promenad också, hon fick ha Enzo medan jag hade lilla Space. Försöker lära mamma min och Enzos rutiner när vi är ute för att hon ska kunna ut och gå med honom när jag är höggravid och även när jag vi har kommit hem från sjukhuset. Även om om hon har gått ut med honom förut när vi bodde ihop och när hon har varit på besök så har dock våra rutiner förändrats för hur vi göra i olika situationer och vad vi gör under promenaden. Försöker ge de tips och trix jag har. 
Idag är det tyvärr inte lika mysigt ute. Regnet faller från himlen men det stoppar inte mig från att vara på gott humör. Började min dag med att filma dessutom. Tanken är att det ska bli någon form av vlogg, får se ifall jag blir nöjd med resultatet. Jag har just nu inga andra idéer för videos än det, kanske en till haul med det känns för tjatigt även om det är relativa saker till vad som händer i mitt liv just nu. 

Mamma har iallafall lite projekt att ta tag i. I helgen fick vi hem symaskin, mängder av tyger och mönster. Det betyder att mamma då ska sy lite saker åt Minitrollet. Jag kan väl sy till den gränsen att jag kan laga något men där går gränsen. Vet att jag en gång i tiden i syslöjden försökte ge mig på att sy en väska, kan hända att den fortfarande ligger kvar i min gamla skola som jag gick i på låg -och mellanstadiet....
Både mamma och jag är två kreativa själar. Vi gillar att skapa. Jag genom det digitala med att skriva, fota och nu filma. Mamma hon kan måla, sy, skriva och sjunga. Sen har vi min bror han som är kreativ genom att hålla på med 3D och skapa alla möjliga former där, han jobbar på ett spelföretag och det passar honom perfekt. Kan nog garanterat påstå att det kreativa sidan i den här familjen är från mammas sida. Både mormor och morfar har hållt på med någon form av konst, min moster på mormors sida göra parfymer och det är en konst i sig. 
Det som är härligt är att jag och mamma kan peppa varandra när det gäller våra kreativa sidor. Jag bollar gärna idéer med henne när det gåller bloggen eller youtube. Vi kan diskutera vad som passa bäst och vad som kan vara intressant. Hon ger mig komplimanger när jag har gjort något bra och ger konstruktiv kritik om jag ber om det. Tacksam för det!

Har ni någon i eran närhet som ni kan bolla med när det gäller era intressen? 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA