Bojkotta Arla?


Bild från Arlas hemsida och redigering gjord av mig. 
Det är nog inte många som har missat vad Uppdrag Granskning har granskat. Jag såg avsnittet idag. Klicka HÄR för att se det.
För mig har det inte varit någon hemlighet att industrin för animaliska produkter har varit hemsk men allvarligt talat trodde jag att det inte kunde bli så här illa. Detta får såklart alla konsumenter att börja fundera på om en verkligen kan lita på ett företag som låter bönderna vanvårda sina djur. Hur många bönder behandlar djuren på detta sätt? Det är fakta att det är många människor i världen som inte har respekt för sina djur och endast använder djur för att tjäna pengar. Hur många djurplågare till bönder kommer undan i Arlas och länsstyrelsens kontroller? Hur kan man egentligen låta det gå till en sån här gräns och ge människan en chans att rätta till sitt "misstag"? En sådan vanvård sker inte över en natt. Människan bakom den här gården i UG har 38 anmälningar och får fortfarande driva sin verksamhet och plåga djur dagligen. Arla valde att inte vara med och dokumentera detta på UG vilket också visar att dom inte vill ta något ansvar för detta. 
Efter detta inslag verkar det vara många tusen människor som helt enkelt kommer att bojkotta Arla och det kommer drabba bönder som faktiskt sköter sig och behandlar sina djur så väl dom kan bli behandlade i en industri som denna. Problemet är att vi vet inte längre hur många som faktiska tar hand om djuren väl, det kan lika gärna vara 50/50 chans på att mjölken kommer från en djurplågare. 
Tacksam för att jag generellt har som vana att inte köpa mejeriprodukter från dem. Blir ännu mera motiverad till att fortsätta min resa mot vegetarisk kost och livsstil som vegan. Om du vill vara på säkra sidan att du inte sponsrar djurplågeri ska du helt enkelt inte köpa animaliska produkter.
Jag blev väldigt illa berörd och fick mig att bli totalt äcklad när jag såg detta. Ville rädda alla djur. Ännu en gång har jag otroligt svårt att gräppa hur den här världen fungerar. Det finns ingen logik och jag blir så arg. 
Jag hoppas personligen att Arla vaknar upp och i bästa fall går i konkurs för att folka slutar köpa deras produkter. För driva in pengar på djurplågeri är inte okej och ärligt talat bryr jag mig inte om det påverkar dom som faktiskt "sköter" sig då dom frivilligt är delaktiga i ett sådant företag. Om du nu måste leva på att utnyttja djur finns det bättre företag att stå bakom. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA