Fokusera på det som är bra

God förmiddag! Idag tänker jag mycket eller mer peppar mig själv. Fokuserar på det som är positivt. Tänker på vilken makt du själv kan för att påverka ditt eget liv. Allt från det fysiska livet till det psykiska. Såklart är det mycket lättare att påverka det som bara du själv kan styra och inte beroende av andra människors beslut. 
Inser att det är viktigt att fokusera på det som är bra och vad du faktiskt gör bra. Det är otroligt lätt att fokusera på att snekliv en kan göra. Det som är viktigt är att du reser dig upp igen och försöker på nytt. Att du inte låter ett misstag definiera vem du är eller låter någon annan göra det. 

Jag har testat lite olika sysselsättningar för att hålla mig aktiv genom det senaste året. Inte riktigt hittat det som passar mig än. I stunden när jag känner att det inte funkar då är jag ganska bra på att se ner på mig själv och ge mig själv en rad med negativa ord. På något sätt lyckas jag alltid ta mig upp igen och vilja försöka igen. Idag ger jag mig en klapp på axeln att jag egentligen inte ger upp. Jag fortsätter att söka efter det som kan fungera för mig. Imorgon ska jag ha möte igen med min handläggare för sysselsättning och prata om vad vi kan hitta på för att det ska fungera för mig. Jag har en idéoch hoppas på att det kan fungera. Jag vill ha en aktiv vardag samtidigt som jag inte ska bli helt utmattad av det så att jag mår dåligt. 
Tacksamhet är något jag försöker uttrycka så ofta som möjligt. Både det jag själv har gett mig själv i livet och till andra människor. Att visa uppskattning till någon för att det den har givit dig både fysiskt och emotionellt är otroligt viktigt. Alla vill vi känna oss uppskattade. Tänker på att man ska vara tacksam för det en har då man inte kan ta det för givet. Var tacksam för den du själv är för ingen annan är som du och ingen annan kan ge dig det du själv ger dig. 
När du fokuserar på det som är bra i ditt liv och faktiskt uppskattar det då kan du ändra helt hur du mår. Du blir mer positiv. I slutändan kanske livet inte känns så dumt iallafall. Jag har det egentligen bra, bättre än många men samtidigt betyder det inte att jag inte vill göra livet ännu bättre. Vill fortfarande kämpa för mina drömmar och mål. Jag har möjligheten till att skapa något mer från det jag har och det jag har är jävligt bra ändå

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: JOHANNAEWA